پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 | ساعت 01:53

پودر صابون چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم

1402/11/27 (0)
اشتراک گذاری در شبکه های

 

پودر صابون چیست؟

 

پودر صابون بافتی شبیه به پودر لباسشویی دارد با این تفاوت که میزان حل شدن آن در آب نسبت به پودر لباسشویی بیشتر است. این محصول از مواد طبیعی تولید می‌شود و در عین پاک‌کنندگی بالا کمترین میزان آسیب را به بافت پارچه می‌رساند. توجه داشته باشید از صابون رنده شده برای شستشوی لباس در ماشین استفاده نکنید. نوع دستی محصول برای شستشوی لباس با دست و نوع ماشینی آن برای ماشین لباس‌شویی مناسب است.

 

مزایای استفاده از پودر صابون

 

پودر صابون اگر از کیفیت و مواد تشکیل‌دهنده مرغوبی تهیه شده باشد، گزینه مناسبی برای شستشوی لباس‌های حساس خواهد بود. بسیاری از افراد برای شستشوی لباس کودک از این محصول استفاده می‌کنند.

انواع پودر صابون از برندهای معتبر دارای قدرت تمیزکنندگی مطلوبی بوده و خاصیت نرم‌کنندگی دارند.

همچنین این محصولات بر پایه مواد طبیعی ساخته شده و کمترین میزان حساسیت را برای پوست ایجاد می‌کنند.

قیمت مقرون‌به‌صرفه نیز از دیگر مزایای این پودرها هستند.

 

چرا پودر صابون رختشویی

 

به دلیل حساس بودن یک سری از پارچه ها در حین شستشو شما نمی توانید از هر محصولی برای ان استفاده نمایید و دلیل آن ترکیبات تشکیل دهنده ی پودر می باشند.

شکوه پودر صابون لباس شویی  تولید کرده که به خوبی می تواند نیاز شما را برای بخش شستشوی لباسها برآورده سازد. 

 

پودرها به طور کلی برای از بین بردن لکه بهترین هستند و در بیشتر موارد می توانند این کار را بهتر از شوینده های مایع انجام دهند. پودرها روی لکه‌های تازه‌تر بهتر عمل می‌کنند چراکه باید در اسرع وقت از شر لکه‌ها خلاص شوید، اما روی لکه‌های سخت‌تر و قدیمی‌تر نیز کار تاثیر محسوسی دارد.

 

شوینده ها معمولا برای شستن لباسها طراحی شده اند و مواد فعال زیادی دارند که مهمترین آنها سورفکتانت ها هستند.

سورفکتانت مولکهای قطبی هستند که در محیطهای آبی حل می شوند و نوع دیگر آنها روغها و چربیها را جذب می کند یا به شدت به آنها پیوند می زند و اثرات پاک کنندگی مواد شوینده به این دلیل است که انتهای آبگریز سورفاکتانت به شدت با روغها و چربیها پیوند می خورد و آنها را احاطه این اجازه می دهد تا مجتمع روغن و سورفکتانت حاصل در آب حل شود و شسته شود.

اما در مورد پودر های صابونی مزیت های خیلی زیادی نسبت به پودر های سشتشو دیگر دارند .

 

پودر صابون چقدر قدرت پاک کنندگی دارد؟

 

پاک کنندگی  پودرصابون در مقایسه با سایر مواد شوینده دارای قدرت پاک کنندگی بالا و مناسب برای شستشو با دست می باشد. پودر صابون در آب گرم به راحتی حل می شود و مانع از چروک و تغییر در رنگ لباسها می گردد .

 

پودر صابون چقدر به صرفه تر از دیگر مواد شوینده می باشد؟

 

پودر صابون به علت پاک کنندگی قوی نسبت به  دیگر مواد شوینده از جمله مایع لباس شویی ۵۰ درصد مقرون به صرفه تر می باشد .

 

برای شستن لباسهای کودکان و نوزادان بهتر است از چه شوینده ای استفاده نماییم؟

 

برخی والدین در انتخاب شوینده مناسب برای شستن لباسهای نوزاد یا کودک خود دچار سردرگمیمی شوند. گاهی استفاده از شوینده ها باعث تحریک و خارش یا سوزش پوست بدن می شود . بنابراین انتخاب شوینده ای مناسب که مانع بروز چنین مشکلاتی شود بسیار حائز اهمیت می باشد . اما وقتی پای نوزادان و کودکان به میان می آید اهمیت موضوع چندبرابر می شود . زیرا نوزادان با توجه به پوست بسیار اطیفی که دارن بیشتر در معرض بروز حساسیت پوستی هستند.

 

پودر صابون همان صابون رنده شده یا پودر شده نیست!

 

 

از صابون رنده شده در ماشین لباسشویی استفاده نکنید!

 

برخی افراد برای صرفه‌جویی در مصرف مواد شوینده از صابون رنده شده استفاده می‌کنند. برای این کار صابون را دستی رنده کرده و داخل مخزن پودر ماشین می‌ریزند. توجه داشته باشید ترکیبات مواد شوینده مخصوص ماشین با مواد تشکیل‌دهنده صابون معمولی متفاوت است. برای مثال در پودر صابون ماشین میزان کف کنترل شده و ترکیبات آن نیاز به استفاده از نرم‌کننده را محدود می‌کند. هر وسیله‌ای برای استفاده بهینه نیاز به رعایت اصول و روش‌های نگهداری مخصوص خود دارد. بنابراین برای شستشوی لباس در ماشین لباسشویی از محصولاتی استفاده کنید که برای این منظور تولید شده‌ باشند.

 

فرم دیدگاه کاربران
  • نام و نام خانوادگی
  • توضیحات:
  • کدامنیتی:
درحال ثبت اطلاعات....