جمعه 10 فروردین 1403 | ساعت 00:37

ساخت صابون در خانه با روش‌های ساده

1400/01/09 (0)
اشتراک گذاری در شبکه های

صابون یکی از پرکاربردترین محصولات بهداشتی، که معمولا در هر خانه‌ای پیدا می‌شود. اگر دوست دارید خودتان دست‌به‌کار شوید و صابون‌هایی با عطر و طرح سفارشی خود را درست کنید، در اینجا چند ایده ساده و خلاقانه برای ساخت صابون در خانه را در برای شما درنظر گرفته ایم. در ساخت این صابون‌های دست‌ساز خانگی از موادطبیعی و معطر استفاده می‌کنیم. این مواد به پوست‌تان آسیب نمی‌رسانند.


روش های ساخت صابون در خانه

برای ساخت صابون در خانه چهار روش متداول وجود دارد: روش ذوب‌کردن و ریختن، روش سرد، روش گرم و ساخت صابون از خود صابون.

 

  • ساخت صابون در خانه با روش ذوب‌کردن و ریختن

ساده‌ترین روش تهیه صابون در خانه این روش ذوب‌کردن و ریختن است که در آن صابون آماده را ذوب می‌کنند و در قالب می‌ریزند. در این روش، نیازی به قلیاب صابون‌پزی و مواد اولیه ندارید. تنها باید صابون معمولی را در مایکروویو یا دیگ دوجداره ذوب کنید.

اگر دیگ دوجداره ندارید، می‌توانید خودتان یک دیگ را درون دیگ دیگری جای دهید و یک دیگ دوجداره درست کنید. سپس مخلوط را با اضافه‌کردن عطر، رنگ و مواد افزودنی به‌صورت دلخواهتان درآورید و در قالب‌ها بریزید. صابون‌ها پس از سفت‌شدن، آماده استفاده هستند.


  • ساخت صابون در خانه با روش سرد

ساخت صابون در خانه با روش سرد کمی فرایند پیچیده ‌تری است و به مدت‌زمان بیشتری نیاز دارد. برای تهیه صابون به روش سرد، باید ابتدا روغن دل‌خواه‌تان را در یک قابلمه (ترجیحا استیل) قرار دهید تا به‌ اندازه ۱۰۰ فارنهایت گرم شود. طی‌ این‌ مدت، قلیاب صابون‌پزی را با آب مخلوط کنید.

بعد از گرم‌شدن روغن، مخلوط آب و قلیاب صابون‌پزی را به ‌تدریج به آن اضافه کنید و هم بزنید تا غلیظ شود. بعد از اینکه مخلوط غلظت کافی پیدا کرد، مواد افزودنی را به آن اضافه کنید و در قالب بریزید. ۲۴ ساعت صبر کنید تا سفت شود.


ساخت صابون

نکته مهم: صابون تهیه‌شده به این روش را نمی‌توانید بعد از سفت‌شدن استفاده کنید. وقتی سفت شد، آن را در جایی خشک و تمیز بگذارید و ۴ تا ۶ هفته بعد، از آن استفاده کنید.


  • ساخت صابون در خانه با روش گرم

ساخت صابون به روش گرم مشابه همان روش سرد است، با این تفاوت که در اینجا به‌ جای اینکه مواد را گرم کنید و باهم مخلوط کنید، هم‌زمان مخلوط را روی حرارت می‌پزید. خوبی این روش این است که صابون بلافاصله پس از سرد و سفت شدن قابل‌استفاده است.


  • روش ساخت صابون در خانه با استفاده از صابون

در این روش از صابون‌های بی‌کیفیت و بد ساخت استفاده می‌کنند. ابتدا صابون‌ها را خرد کرده و دوباره باهم مخلوط می‌کنند. این روش به مواد اولیه نیاز ندارد، اما معمولا زمان‌بر و پرزحمت است.

فرم دیدگاه کاربران
  • نام و نام خانوادگی
  • توضیحات:
  • کدامنیتی:
درحال ثبت اطلاعات....