جمعه 31 فروردین 1403 | ساعت 03:17

ساخت صابون با رنگ و اسانس های متفاوت

1400/01/09 (0)
اشتراک گذاری در شبکه های

دراین مقاله قصد داریم تا صابون هایی با رنگ و اسانس های متفاوت تولید کنیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

  • آمیزه‌ای از چوب و خاک

برای ساخت این صابون از روش سرد استفاده می‌کنیم. روغن پایه این صابون از ترکیب روغن‌هایی مانند روغن نارگیل، کلزا (کانولا)، روغن کرچک، روغن کنجد، شی باتر و کره کوکوم، با آهک و روغن های معطر مانند روغن حاصل از چوب سدر به دست می‌آید. نتیجه کار در این ایده، صابونی مرمرین به‌رنگ دودی با رایحه مشخص و کاملا مردانه است که در خوش‌بوترین ادکلن‌های مردانه یافت می‌شود. این محصول می‌تواند هدیه‌ای بسیار مناسب برای آقایان باشد.


  • صابون با عطر مرکبات

این صابون را می‌توانید با روش ذوب‌کردن و ریختن تهیه کنید. برای تهیه این صابون، به‌ مواد اولیه نیاز ندارید؛ پس کار بسیار ساده است. پایه صابون‌های شیری برای این صابون بسیار مناسب‌اند. آنها را ذوب کنید و در قالب بریزید. برای معطرکردن این صابون، از اسانس مرکبات و برش‌های خشک‌شده مرکباتی مانند پرتقال استفاده کنید. این برش‌ها معمولا سنگین هستند؛ پس آنها را زمانی درون پایه صابون بریزید که صابون شما به‌آرامی سرد شده باشد. در این مرحله، مخلوط به‌ اندازه کافی غلیظ شده است و تکه‌های میوه به کف قالب نمی‌افتند.

  • صابون اسطوخودوس

اگر ترکیب پیچیده‌تری بخواهید، می‌توانید درکنار جوانه‌های اسطوخودوس از اسانس پرتقال و نعناع هم استفاده کنید. این جوانه‌ها معمولا به‌شکل نقاط سیاه و قهوه‌ای کوچکی در صابون دیده می‌شوند. بنابراین بهتر است آنها را خرد کنید و در مخلوط بریزید. ممکن است نیاز باشد چند بار این کار را آزمایش کنید تا صابون زیبایی داشته باشید.


  • صابون شکلاتی

ظاهر و عطر این صابون کاملا شبیه دسر یا شکلات به نظر می‌رسد. این موضوع به‌دلیل وجود روغن معطر کاکائو دارچین و پودر کاکائو در آن است. برای تهیه این صابون از روش ذوب‌کردن و ریختن استفاده کنید. برای تثبیت رنگ این صابون به وانیل نیاز دارید. یادتان باشد که نمی‌توانید در همه انواع صابون از وانیل استفاده کنید؛ زیرا رنگ صابون را به‌ رنگ برنزه یا قهوه‌ای برمی‌گرداند. بااین‌حال در این مدل صابون که می‌خواهید رنگ آن شبیه کیک باشد، می‌توانید وانیل بریزید. در این صابون باید لایه‌های رنگی مساوی ایجاد کنید؛ بنابراین با حوصله و مهارت باید این کار را انجام دهید.


نکته مهم: صابون‌هایی را که به شکل خوراکی هستند، از دسترس کودکان دور نگه دارید. ممکن است وسوسه شوند و به‌اشتباه آنها را بخورند.


  • صابون عسل

این دستورکار خیلی ساده است و فقط به ۴ ماده اولیه نیاز دارد. به روش ذوب‌کردن و ریختن، صابون پایه شیری آماده را ذوب کنید و سپس عسل خام، رنگ‌ دل‌خواه و مواد معطر را به آن اضافه کنید. اگر می‌خواهید صابونی جذاب و شکیل داشته باشید، از قالب‌های لانه‌زنبوری استفاده کنید. وجود عسل در شوینده‌ها به‌دلیل خاصیت ضدمیکروبی‌اش مفید است و باعث روشن شدن پوست و نیز و شادابی پوست نیز می‌شود.


  • ساخت صابون قهوه در خانه

عطر قهوه معمولا طرف‌داران زیادی دارد. برای درست‌کردن صابون دست‌ساز قهوه، کافی است کمی تفاله قهوه را به آن اضافه کنید. این صابون لایه‌بردار فوق‌العاده‌ای خواهد بود. اگر بوی قهوه خیلی تند بود، می‌توانید از عطرهای مطبوع دیگر برای متعادل‌کردن آن استفاده کنید.


فرم دیدگاه کاربران
  • نام و نام خانوادگی
  • توضیحات:
  • کدامنیتی:
درحال ثبت اطلاعات....