پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 | ساعت 02:50

مزایا و معایب صابون حمام

1402/12/12 (0)
اشتراک گذاری در شبکه های

 

صابون حمام جز رایج‌ترین صابون‌هایی است که افراد از آن استفاده می‌کنند. انتخاب صابون متناسب با پوست باعث شادابی و تمیزی پوست می‌شود و عوارض کمتری به دنبال خواهد داشت.استفاده از هر نوع صابون فواید و مضراتی دارد که روی پوست هر کس به اشکال مختلف نمود پیدا می‌کند. با ما همراه باشید تا با فواید و مضرات استفاده از صابون به صورت مداوم آشنا شوید.

 

 

 

فواید استفاده از صابون

 

پوست را تمیز می‌کند: تمیز کردن پوست وظیفه اصلی صابون حمام و صورت است. صابون حاوی مواد امولسیون کننده است که به از بین بردن آلودگی و چربی از روی پوست کمک می‌کند. هر فردی خواهان داشتن پوستی تمیز و سالم است.

 

صابون‌ها ضد باکتری هستند: صابون‌ها حاوی برخی ترکیبات ضد باکتری خاص هستند که به کشتن باکتری‌ها کمک می‌کند و از تولید مثل باکتری‌ها روی پوست جلوگیری می‌کند. پوست ما هر روز با گرد و غبار، آلودگی و باد خشک زیادی مواجه می‌شود که به شدت روی پوست ما تأثیر می‌گذارد. استفاده از صابون برای داشتن پوستی تمیز و سالم لازم است.

 

 

شستن اسیدهای خورنده: اسیدهای خورنده آن دسته از اسیدهایی هستند که به هر چیزی که با آن در تماس است آسیب می‌رسانند و خراب می‌شوند. محتوای بیش از حد آلودگی در محیط باعث می‌شود که این اسیدهای خورنده روی پوست شما بنشینند. این اسیدها می‌توانند به سلول‌های پوست آسیب برسانند و باعث ایجاد بیماری‌های پوستی شوند.

 

چربی و کثیفی را از بین می‌برد: یک صابون حمام خوب چربی روی صورت شما را از بین می‌برد و به عاری از چربی پوست کمک می‌کند. صابون حاوی مواد امولسیون کننده است که به از بین بردن چربی از روی پوست شما کمک می‌کند. همچنین حمام کردن با صابون از ترس یا مشکلات مربوط به آکنه جلوگیری می‌کند. ما در یک روز کامل شرایط بسیار سختی را پشت سر می‌گذاریم. پوست ما با آلودگی، چربی، مواد شیمیایی و مشکلات آب و هوایی زیادی مواجه است. صابون حمام به طور موثری کثیفی را از روی پوست پاک می‌کند. کثیفی باعث بسیاری از مشکلات پوستی مانند جوش، آکنه و غیره می‌شود.

 

از آکنه و جوش جلوگیری کنید: صابون با پاکسازی کثیفی و چربی پوست از ایجاد آکنه و جوش در پوست جلوگیری می‌کند. صابون با از بین بردن چربی پوست را خشک نگه می‌دارد. برای داشتن پوستی تمیزتر و زیباتر از بهترین صابون استفاده کنید.

 

حذف ناخالصی‌ها: حمام کردن و استفاده از صابون مرغوب تمام آلودگی‌ها را از بدن پاک می‌کند. مواد شیمیایی مختلف منافذ پوست را می‌گیرند و شروع به آسیب رساندن به پوست می‌کنند. صابون به شما کمک می‌کند تا از این ناخالصی‌ها محافظت کنید.

 

 

معایب استفاده مداوم از صابون

 

کم شدن تدریجی رطوبت طبیعی پوست:

 مواد فعالی در سطح صابون وجود دارد که به لایه‌های بالایی پوست می‌چسبند و باعث آبرسانی بیش از حد به پوست و تورم آن می‌شوند. همچنین این مواد فعال از لایه‌های سطحی عبور می‌کند و به لایه‌های زیرین می‌رسد و این مواد وقتی به لایه زیرین می‌رسند باعث ایجاد التهاب و خارش پوست می‌گردند. تورم پروتئین در لایه‌های زیرین با تبخیر آب از بین می‌روند و باعث خشک شدن پوست می‌گردند. همچنین این خشکی غیر طبیعی یا بیش از حد باعث دهیدراته شدن پوست می‌شود.

 

ایجاد چین و چروک روی صورت: پاک کردن صورت با صابون باعث ازبین رفت حالت اسیدی و رطوبت پوست می‌شود. همانطور که می‌دانید اسیدی بودن پوست فوایدی دارد و یکی از این فواید از بین باکتری های مضر و جلوگیری از تکثیر آن‌ها است. استفاده از صابون باعث از بین رفتن حالت اسیدی پوست و دهیدراته شدن آن می‌شود. این عامل باعث ایجاد چین و چروک روی پوست می‌شود که برای از بین بردن این معضل باید دردسرهای زیادی متحمل شد.

 

ایجاد حساسیت: همانطور که می‌دانید صابون از مواد شیمیایی مختلف و قوی درست می‌شود و ممکن است با پوست بسیاری از افراد سازگار نباشد و باعث حساسیت شود.

 

 

عوض کردن pH طبیعی پوست: پوست انسان در حالت طبیعی pH 5 تا 6.5 دارد و همین باعث از بین رفتن بسیاری از باکتری‌های مضر پوست می‌شود. از آنجایی که بسیاری از صابون‌های معمولی قلیایی هستند برای پوست با این شرایط pH مناسب نیستند و باعث خشکی و کدری پوست می‌شوند.
قابلیت پوست آبرسانی طبیعی است و وقتی شما از این صابون‌ها استفاده می‌کنید باعث می‌شوید که این آبرسانی از بین برود و باعث خشک شدن پوست شود. خشکی پوست باعث می‌شود سیستم ایمنی در جهت مقابله با آن چربی بیشتری تولید کند و همین امر باعث چرب شدن صورت می‌شود.

 

فرم دیدگاه کاربران
  • نام و نام خانوادگی
  • توضیحات:
  • کدامنیتی:
درحال ثبت اطلاعات....