پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 | ساعت 04:23

بهترین صابون های طبیعی برای سلامت پوست

1403/01/17 (0)
اشتراک گذاری در شبکه های

 

صابون ها از مهمترین محصولات مراقبت از پوست هستند که محبوبیت زیادی بین بانوان دارند. برخلاف بسیاری از شوینده های عطری و صنعتی گوناگون، صابون های طبیعی هنوز هم طرفداران خاص خود را داشته و از نظر قیمت نیز ارزان تر هستند. در این مقاله مهمترین صابون صورت طبیعی که برای سلامتی پوست بسیار مفید و کاربردی هستند را معرفی و مورد بررسی قرار می دهیم.

 

 صابون نرم کننده صورت آلوئه‌ورا

چنانچه پوست صورتتان خشک و زبر گردیده است استفاده از صابون طبیعی آلوئه‌ورا به شما پیشنهاد می کنی. این صابون صورت طبیعی وظیفه آبرسانی پوست را بر عهده دارد. گیاه آلوئه ورا به صورت طبیعی دارای ترکیبات التیام دهنده و ضد التهابی برای پوست است. بنابراین در صورت ابتلا به عفونت های پوستی می توانید از این صابون استفاده کرده تا علاوه بر رفع عفونت از پوستی صاف و یک دست برخوردار شوید. 

بسیاری از افرادی که پوست صورت آنها به دلیل فرایندهای درمانی از جمله میکرودرم، لیزر و… دچار آسیب شده است، می توانند از صابون آلوئه ورا که خاصیت ترمیم کنندگی دارد استفاده کنند.

 

صابون طبیعی بابونه

بابونه از جمله گیاهان پرخاصیت در طبیعت است که در تولید بسیاری از لوازم آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه از خواص شگفت انگیز و فوق العاده‌ای جهت پوست برخوردار است که از جمله آنها می توان به رفع تیرگی پوست، تسکین دهنده التهابات پوستی، ترمیم و بهبود زخم، درمان جوش، آکنه و… اشاره کرد. 

بابونه همچنین دارای میزان بالایی آنتی اکسیدان است که از پوست در برابر رادیکال های آزاد و مضر مراقبت می کند. این صابون صورت طبیعی متشکل از عصاره بابونه بوده و با استفاده از آن می توانید جوانی و شادابی را به پوست صورت خود هدیه دهید.

 

صابون طبیعی سفیدآب

سفیدآب از گذشته تا به حال همچنان پای ثابت محصولات بهداشتی قرار گرفته است. در حال حاضر بخش عمده‌ای از صابون های طبیعی بازار را صابون سفیدآب تشکیل می دهد. چنانچه می خواهید از لایه‌بردارهای طبیعی و ملایم برای پوست صورت خود استفاده کنید صابون طبیعی سفیدآب بهترین گزینه برای شما است. این صابون علاوه بر لایه برداری پوست صورت برای لایه برداری بخش های مختلف بدن نیز بسیار مناسب خواهد بود. صابون سفیدآب با پوست های مختلف سازگاری داشته و برطرف کننده لک نیز است.

 

صابون طبیعی خرچنگ

بسیاری از آبزیان مانند میگو خرچنگ و… دارای ماده‌ای به نام کیتین هستند. امروزه در برخی از صابون های صورت از این ماده استفاده می شود که تحت عنوان صابون خرچنگ شناخته می شود. کیتین دارای خواص فوق العاده‌ای برای پوست صورت است که از جمله آنها می توان به دارا بودن مواد ضد باکتری، خنک کننده، ترمیم کننده محل سوختگی و زخم و برطرف کننده تورم های پوستی اشاره کرد.

صابون خرچنگ همچنین برای کاهش چین و چروک های صورت و پاکسازی آن بسیار مناسب است. افراد با پوست های مختلف می توانند به راحتی این صابون را در روتین روزانه خود جهت شستشوی صورت قرار دهند.

 

صابون طبیعی حلزون

از دیگر صابون های طبیعی برای صورت می توان به صابون حلزون اشاره کرد که دارای میزان مناسبی الاستین و کلاژن است. این دو ماده نقش مهمی در جوانی پوست و کاهش چین و چروک های آن دارند. علاوه بر این در صابون روغن حلزون مواد موثره دیگری مانند گلیکو پروتئین و اسید هیالورونیک‌ موجود است تا فرایند تغذیه پوست به خوبی انجام گیرد. از صابون حلزون صورت برای رفع لک، کنترل آکنه، جلوگیری از پیری زودرس و استحکام بیشتر پوست استفاده می شود. 

 

صابون طبیعی درخت چای

روغن درخت چای از روغن های بسیار مفید برای پوست است. درگذشته اغلب صابون ها با استفاده از این ماده طبیعی تولید می شدند. افرادی که دارای پوست چرب هستند می توانند از صابون صورت طبیعی درخت چای استفاده کنند. خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی روغن درخت چای نقش موثری در پاکسازی پوست صورت، رفع آکنه و کنترل چربی پوست دارد.

 

صابون طبیعی گوگرد

بسیاری از افراد از داشتن پوست جوش‌دار و چرب ناراحت هستند که چاره کار این افراد استفاده از صابون طبیعی گوگرد است. اغلب پزشکان برای درمان آکنه،جوش صورت و دیگر مشکلات پوستی از جمله رزاسه، پسوریازیس و… اقدام به تجویز صابون گوگرد می نمایند. صابون گوگرد با برخورداری از آنتی باکتریال های بسیار قوی کلیه مشکلات پوستی از جمله آکنه، جوش، عفونت و قارچ های پوستی را از بین می برد. استفاده از این صابون به افرادی که دارای پوست چرب هستند توصیه می شود چرا که به پاکسازی پوست و همچنین کنترل ترشحات چربی آن کمک می کند.

 

 


صابون طبیعی روغن آرگان

اگر به دنبال یک صابون برای رفع چروک های صورت و از بین بردن خشکی آن هستید به سراغ صابون روغن آرگان بروید. روغن آرگان علاوه بر خواص خوراکی دارای خواص بیشماری جهت پوست نیز است. این صابون منبع آنتی اکسیدان بوده و از خاصیت مرطوب کنندگی بالایی برخوردار است. ویتامین های E و  A به وفور در این صابون یافت می شوند که وظیفه کلاژن سازی، لیفتینگ و از بین بردن چروک های پوست را بر عهده دارند. افراد دارای پوست چرب بهتر است در استفاده از صابون روغن آرگان احتیاط کنند. اما افرادی که پوست خشک یا معمولی دارند می توانند با خیال راحت از این صابون صورت استفاده کنند.

 

صابون زردچوبه، بهترین صابون صورت طبیعی

صابون زردچوبه از صابون های طبیعی برای پوست صورت است که استفاده از آن باعث می شود تا تیرگی های پوست کاهش یافته و روشن‌تر شود. زردچوبه ماده‌ای طبیعی و سرشار از خواص معجزه آسا جهت پوست است. زردچوبه علاوه بر نقش به سزایی که در روشن کنندگی پوست دارد، از خاصیت ضد آکنه و ضد التهاب قوی نیز برخوردار است. به طور کلی صابون هایی که در ترکیبات آنها از عصاره زردچوبه استفاده شده است برای پوست های مختلف مفید بوده و به سلامت و شادابی پوست صورت کمک می کند.

 

صابون طبیعی ذغال فعال

ذغال فعال بهترین ماده جهت لایه برداری طبیعی صورت به شمار می آید. بنابراین بهترین صابون صورت طبیعی جهت پاکسازی پوست صابون ذغال فعال است. ذغال ماده‌ای طبیعی بوده که ضمن از بین بردن سموم و آلودگی های محیطی، به پاکسازی هرچه بیشتر بافت ها و سلول های مرده از روی پوست کمک می کند. البته افرادی که دارای پوست خشک و حساس هستند بهتر است در استفاده از صابون ذغال فعال زیاده روی نکنند.

 

استفاده از هر یک از موارد فوق می تواند تاثیرات مطلوبی را بر روی پوست شما بگذارد. البته باید در نظر داشته باشید که بهتر است حتی صابون های طبیعی را متناسب با نوع پوستتان انتخاب و استفاده کنید. خرید محصولات لوکس و با کیفیت میتواند سلامت شما را تضمین کند. با رعایت این امر بهترین نتیجه در استفاده از صابون طبیعی صورت خواهید گرفت.

 

افراد می توانند بر اساس عوامل مختلفی مانند سن ، ژنتیک و هورمون ها ، محیط جغرافیایی ، جنسیت ، نوع رژیم غذایی و برای پوست های چرب ، پوست خشک ، پوست مختلط ، پوست حساس و پوست معمولی باشند. افراد زیادی هستند که از پوست چرب رنج می برند و برای مقابله با این عارضه از انواع لوازم آرایشی و مراقبت استفاده می کنند. خوشبختانه با پیشرفت علم و فناوری بهداشت ، مراقبت از پوست بسیار ساده تر از سال های گذشته شده است. صابون های طبیعی و گیاهی یکی از بهترین لوازم آرایشی هستند که برای پیشگیری و درمان انواع بیماری های پوستی است.

فرم دیدگاه کاربران
  • نام و نام خانوادگی
  • توضیحات:
  • کدامنیتی:
درحال ثبت اطلاعات....