پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 | ساعت 10:25

طریقه ساخت صابون لباسشویی در منزل

1403/01/26 (0)
اشتراک گذاری در شبکه های

 

 

صابون لباس شویی 

 

صابون لباسشویی برای تمیز کردن لباس‌ها کاربرد دارد که از مواد مختلفی برای تولید آن استفاده می‌کنند. بسیاری از آن‌ها با مواد شیمیایی درست می‌شوند که برای محیط زیست هم مضر هستند. صابون لباسشویی را می‌توانید در خانه با کمترین هزینه درست کنید و از مواد دلخواه برای معطر کردن آن استفاده نمایید. این صابون از مواد چرب ارزان قیمت تولید می‌شود. این صابون‌ها انواع مختلفی دارند و در رنگ‌های مختلف به خاطر موادی که در تولید آن‌ها استفاده می‌شود تولید و عرضه می‌شوند.

 

چگونه صابون لباس شویی در منزل درست کنیم؟

 

این کار به راحتی انجام می‌شود و فقط کافی است مواد اولیه آن را تهیه کنید. برای این کار به یک کاسه، یک قوطی برای ریختن صابون لباسشویی، کفگیر، چربی یا پیه، قابلمه، تابه کوچک، چاقو و… نیاز دارید. همچنین برای معطر شدن آن می‌توانید از اسانس‌های معطر استفاده کنید. بهتر است برای درست کردن صابون لباسشویی خانگی از دستکش، ماسک و عینک ایمنی نیز استفاده نمایید.

مراحل انجام کار برای ساخت صابون لباسشویی به این صورت است که ابتدا آب را داخل کاسه بریزید و سپس قلیاب صابون پزی را به آن اضافه کنید. دو سه ساعتی با آن کاری نداشته باشید تا این دو با هم یک محلول میکس را تشکیل دهند. برای افزایش سرعت کار می‌توانید از کفگیر برای هم زدن آن‌ها استفاده کنید.

 

حالا باید چربی را در قابلمه بگذارید و تا دمای 110 فارنهایت به آن اجازه ذوب شدن دهید. در مرحله بعد محلول قلیاب و آب را به چربی اضافه کنید و با کفگیر به خوبی این مواد را با هم مخلوط کنید تا یکدست شود. کل مواد را درون تابه بریزید و بگذارید تا سرد شود و یک حالت سفتی در خودش ایجاد کند به اصطلاح خودش را بگیرد. بعد از چند ساعت که این مایع خودش را گرفت و سرد شد می‌توانید آن را به قالب‌های 5 سانتی‌متری برش دهید و برای شستشو از آن‌ها استفاده کنید.

 

یا اینکه با رنده ریز آن را خرد کنید و به حالت پودر لباسشویی خانگی در بیاورید. به همین راحتی صابون لباسشویی خودتان را درست کردید. شما می‌توانید از رنگ‌ها و اسانس‌های مختلف برای تنوع بخشیدن و معطر شدن آن استفاده کنید. حتی می‌توانید از آن به عنوان هدیه دادن به دوستان و آشنایان استفاده کنید.

 

برای ساخت صابون خانگی باید به نکات زیر توجه کنید

 

1- از آنجایی که چربی، قلیاب و به طور کلی موادی که در ساخت صابون لباسشویی خانگی استفاده می‌شود بوی خوبی ندارد می‌توانید از اسانس‌های معطر برای خوشبو شدن آن استفاده کنید.

 

2- حالت پودری یا رنده شده آن بهتر از حالت مربعی در شستن لباس‌ها عمل می‌کند و کلیه لکه‌ها را از بین می‌برد زیرا حالت پودری آن قدرت حلالیت بیشتری پیدا می‌کند.

 

3- از آنجایی که قلیاب صابون پزی خطرناک است هنگام استفاده از آن باید نکات ایمنی از قبیل پوشیدن دستکش و استفاده از عینک ایمنی و ماسک فیلتر لازم است.

 

4- بهتر است ساخت صابون لباسشویی در محیطی با تهویه مناسب انجام شود.

 

مزایا استفاده از صابون خانگی

 

صابون لباسشویی خانگی به دلیل طبیعی بودن آسیبی به محیط زیست وارد نمی‌کند.

این صابون برای شستن لباس افرادی که به مواد شوینده شیمیایی حساسیت دارند بسیار مناسب است.

پاک کننده بسیار فوق العاده به گونه‌ای که تمامی لکه‌های موجود روی سر آستین، یقه و… را از بین می‌برد.

صابون لباسشویی را با اسانس‌های دلخواه می‌توانید درست کنید و این بزرگترین مزیت این صابون است.

باعث کاهش هزینه‌های زندگی می‌شود.

قدرت لکه بری خوبی دارد.

برای شستن لباس‌های رنگی هم استفاده می‌شود.

دارای خاصیت نرم کنندگی لباس‌ها است.

بسیاری از لکه‌های لباس‌ها با پودر‌های لباسشویی تمیز نمی‌شوند ولی این صابون به راحتی لکه‌ها را از بین می‌برد.

 

تفاوت پودر رختشویی طبیعی با شوینده های تجاری

 

همان طور که در بالا ذکر شد، این دو در مقدار و نوع ماده شیمیایی سازنده شان تفاوت دارند. مزیتی که پودرها و مایع های لباسشویی تجاری دارند این است که فرمول و ترکیب آن ها به گونه ای است که به راحتی در ماشین های لباسشویی قابل استفاده هستند. اما مایع ها و پودرهای طبیعی خانگی با انواع ماشین های لباسشویی سازگار نیستند. اگر شما از این روش برای ساخت پودر رختشویی استفاده کردید و پس از استفاده در ماشین لباسشویی مشاهده کردید که لباس هایتان خیلی تمیز نشده یا حتی تیره شده اند، می تواند دلیلش این موضوع باشد.

اما برای اثربخشی بهتر و عدم استفاده زیاد از شوینده های تجاری، می توانید این دو را با هم مخلوط کنید. با این کار هم از اثرات زیان آور شوینده های تجاری کاسته اید و هم لباس هایتان خوب و تمیز، شسته می شوند.

 

اما ما به صورت تخصصی تمام محصولات مورد نظر شما را برای شستشو که عبارت اند از:                                                تولید کرده و میتوانید تهیه کرده و استفاده کنید .

صابون های رختشویی شکوه 

 پودر صابون لباسشویی شکوه - تمام اتومات 

پودر صابون لباسشویی شکوه 

 


فرم دیدگاه کاربران
  • نام و نام خانوادگی
  • توضیحات:
  • کدامنیتی:
درحال ثبت اطلاعات....